Din 1965.......... Inspirand aventuri de cincizeci de ani.
Adria face vehicule de agrement de cincizeci de ani. De la prima rulota Adria 375 din 1965 ?i primele autorulote, Adriatik 420 ?i 450 din 1982, Adria a fost un inovator si lider in acest domeniu.
1965- In fabrica IMV (industria autovehiculelor) se realizeaza cu succes primul prototip ADRIA 375 sub îndrumarea inginerului Martin Sever în august 1965 ...
Primul transport de rulote la expozitia din Stockholm a avut loc in martie. In acelasi an rulota OPATIJA a fost conceputa cu forma sa specifica de "ou".
Productia de rulote din Novo Mesto, Slovenia a crescut de la una la trei unitati pe zi, pana in iunie in anul respectiv
Principala caracteristica a primei generatii de rulote a fost exteriorul in forma ovala, trasatura a rulotelor Adria care s-a pastrat incepand cu Opatija, din anul 1966. La inceput, prima generatie a avut o singura serie cu 3 modele si 8 echipari. Exteriorul rulotelor era conceput cu o dunga albastra pe linia ferestrelor, care trimitea cu gandul la Marea Adriatica si albastrul cerului. La inceput, culoarea albastra nu a fost bine primita datorita designului agresiv in comparative cu competitia care se concentra pe culori mai pastelate. Dar cu timpul, rulotele Adria au devenit recunoscute datorita mai sus mentionatei benzi albastre.
In 1978, au fost fabricate noile modele de rulote, care au reprezentat inceputul urmatoarei generatii(1978-1984). Caracteristica banda albastra se regaseste sub ferestre, culoarea sticlei ferestrelor este transformata intr-un albastru deschis. In aceasta generatie, oferta creste in mod semnificativ - acum consta in 5 serii, 14 modele si 22 echipari. Unul dintre principalele motive pentru care Adria atinge apogeul vanzarilor in 1980 este datorita gamei largi de modele.
Pozitia solida a Adriei in Europa, a fost unul dintre motivele care au stat la baza deciziei de a construi o noua companie in 1979 la Novo Mesto.
In acest an au fost vandute 26.757 de unitati si s-a ajuns la 11% cota de pia?? pe competitiva pia?a vest-european?.
Principala caracteristica a celei de a 3-a generatii de rulote, numita Mistral (1982-1994), a fost forma aerodinamica a partii frontale a rulotei. Forma aerodinamica a fost un mare avantaj asupra concurentei deoarece atunci au aparut probleme in alimentarea cu gaz. Una dintre cele mai importante imbunatatiri aduse exteriorului pe care Adria le-a introdus ca prim producator European in industrie au fost dungile decorative. O alt? contributie tehnologica important? f?cut? în aceast? perioad?, a fost introducerea tehnologiei "sandwich" care era utilizata pentru productia de subansamble de caroserie.
La prima vedere autorulotele par a fi o extindere logic? a utiliz?rii de rulote (o rulota cu propriul s?u motor), dar am fost surprin?i s? afl?m c? pia?a nu a confirmat convingerile noastre. S-a dovedit c? cump?r?torii de autorulote erau un segment diferit al popula?iei, datorit? pre?urilor mai mari al autorulotelor ?i din acest motiv a fost nevoie de ceva timp pentru ca clienti sa treaca de la petrecerea timpului liber in hoteluri la un mod mai "nomad" de petrecere al timpului liber. Ideea de a dezvolta autorulote exista in IMV (industrie a autovehiculelor) inca de la sfâr?itul anilor 60` ?i începutul anilor 70`. În 1969 fusese inregistrat deja brandul Adriatik - numele produsului care avea sa fie în cele din urm? conceput 20 de ani mai tarziu. În 1982 primele dou? autorulote au fost fabricate pe un sasiu Renault Master - numit Adriatik 420 ?i 450, care au fost, ulterior prezentate in cadrul expozititiei de la Belgrad.
Al 3-lea prototip Adriatik 390 pe un sasiu Renault Traffic a fost fabricat.
Mutarea productiei la noua fabrica din Novo Mesto, Slovenia, în ianuarie ?i inceperea productiei test.
In 1985 inca doua noi prototipuri de autorulote pe un sasiu Fiat Ducato au fost fabricate. Aceste prototipuri au fost prezentate la expozitii in Torino, Paris si Essen. Ele au stat la baza produc?iei care a început în Belgia în februarie 1986.
Prototipul de autorulota "CARGO-TRANSPORTER" a fost creat.
Cea de-a patra generatie de autorulote numita FORMA( 1988-1995), a avut ca elemente caracteristice o noua parte frontala mai aerodinamica si linii decorative pline de culoare. Forma acestei genera?ii a fost folosita doar pentru noua si cea mai luxoasa generatie de autorulote- Forma- în timp ce toate celelalte serii si-au pastrat forma caracetristica celei de-a treia generatii.
Un nou logo a carui forma reaminteste de o litera "A" stilizat? (de la Adria) ?i / sau o rulot? stilizata a fost introdus. În '88 produc?ia de autorulote s-a extins cu patru noi modele în timp ce altele erau scoase din produc?ie.
Prima autorulota Adria semi-integrata cu cinci compartimentari diferite a fost creata.
O form? u?or schimbat? pentru Forma (a patra genera?ie de rulote) a fost introdusa în toate seriile din a cincea genera?ie de rulote (1995-2005) numita UNICA. Decoratiunile grafice exterioare aratau cu un amestec fantezist de albastru ?i verde, subliniat cu o linie sub?ire de culoare ro?ie. Numele de serie au fost schimbate în A, B ?i C. Chiar ?i ast?zi forma de baz? a acestei genera?ii este folosita pe Altea, datorit? avantajelor sale func?ionale.
Inceputul produc?iei ADRIA VAN; cu programul VAN, Adria a obtinut imediat rezultate bune pe pia??. Departamentul de dezvoltare a întâlnit o mare provocare, din cauza pere?ilor metalici interni neuniformi. Pere?ii au trebuit s? fie izolati termic ?i preg?titi pentru mobilier ?i echipamente interioare fixe. In timp ce concurenta utiliza izolatii din materiale moi pentru nivelarea pere?ilor, noi in Adria, am folosit o structura de lemn si placaj. In urma acestei decizii am reu?it s? facem un produs mai bun decât cel al concuren?ei, care a fost unul dintre cele mai importante atuuri in vânzare.
Sonja Gole devine Director General al companiei Adria Mobil. Sub îndrumarea ei o nou? perioad? de revitalizare a companiei începe ?i dup? un episod de probleme economice, Adria reu?e?te s? devin? unul dintre cei mai importanti producatori europeni in domeniu.
In acest an productia de autorulote incepe in Novo Mesto, Slovenia - de la primele modele Alkoven care au fost urmate la scurt timp de modelele semi-integrate. Dup? aceea am adaugat asa-numitele "versiuni economice" (numite Seria 70) de autorulote care, în ciuda pre?ului lor mai mic ofereau toate dotarile necesare intr-o autorulota. De asemenea, au fost ad?ugate noi vehicule baza – lui Fiat Ducato i s-au alaturat Mercedes, Renault Trafic ?i Renault Master. In segmentul autorulote, seria Coral devine un succes de vânz?ri pe toate pie?ele europene. Pentru prima dat? Adria Mobil isi prezint? ofertele pe site-ul de internet - www.adria-mobil-si.
Rulota Jubilee AURA – o rulota pentru noul mileniu. În 1999 rulota Aura a fost conceputa, ideea principal? fiind o celebrare a noului mileniu ?i promovarea brandului Adria pe piata. Din acest motiv, Aura a fost conceputa ca un tip special de rulota cu caracteristici unice atat la interior cat si la exterior.Rulota a fost menita s? ofere un trai luxos pentru dou? persoane. Aura a fost prezentata in cadrul a dou? expozitii – la Parma ?i Düsseldorf ?i a primit laude din partea vizitatorilor ?i a jurnalistilor de specialitate. Cu toate acestea, Aura nu a ajuns la productia de serie, dar multe dintre elementele sale de construc?ie au fost integrate in conceperea celei de-a saptea genera?ie de rulote, Adiva.
Seria Coral imbunatatita cu modele de rulote semi-integrate (modelele 590 DS si 590 DU).
A ?asea genera?ie de rulote (1999-2005) este rezultatul imbunatatirii celei de-a cincea generatii (UNICA) in ceea ce priveste forma exterioara. Din nou, decoratiunea grafica exterioara este o combina?ie de dungi albastre ?i o banda sub?ire de culoare ro?ie. Forma aceastei serii a fost folosita pe modelul de rulote Prestige C si a continuat sa fie utilizata pana astazi in seria Classica.
Adria Mobil si-a extins re?eaua de distribu?ie pe o piata din Orientul indepartat –Japonia.
ADIVA, reprezentand cea de-a saptea genera?ie de rulote, a fost conceputa. Multe din elementele de construc?ie utilizate la Adiva au fost folosite anterior la rulota Aura, o rulota jubiliara f?cuta pentru sezonul 2000.
Dou? autorulote Alkoven STARGO, pe un sasiu Mercedes-Benz, au fost concepute. Acestea au fost urmate la scurt timp de dou? modele semi-integrate.
Primul prototip Adria-Home 760 a fost conceput, cu o lungime exterioara de 7.7 m , latime de 3.3 m, si un spatiu interior locuibil de 24,3 m2. Prototipul a fost finalizat pe 11 aprilie 2002.
Autorulota WIN a fost creat.
Adria Mobil a castigat premiul "Gazela" pentru cea mai rapid? cre?tere a unei companii din regiunea de Sud-Est ?i locul al treilea în ?ar?.
Rulota Adora, reprezentand cea de-a opta genera?ie de rulote, a fost creata ?i a inlocuit importanta serie B produsa anterior. În ceea ce prive?te forma rulotei, designul Adororei a fost putin mai clasic decât cel al seriei B.
Conceperea "mini" autorulotei 3-WAY pe un ?asiu Renault Trafic a fost r?spunsul ?i solu?ia oferite pentru a corespunde stilului de viata dinamic ?i spontan al cumparatorilor Adria.
2004 - Grupul Adria Mobil a devenit o componenta important? a sistemului de afaceri ACH, dd (www.ach.si) în 2004. Activitatea principal? a companiei ACH, dd, este managementul investi?iilor. Compania este una dintre cele mai importante din acest sector, din Europa de Sud-Est, iar portofoliul de investi?ii al ACH, d. d., este format din companii Slovene si straine. Domeniile de activitate ale acestora includ comertul de vehicule, industria hotelier?, servicii financiare, tehnologia informa?iei ?i, nu în ultimul rând, sectorul de produc?ie.
R?spunsul Adriei referitor la tendin?a de a avea rulote mici cu dotari optime, a fost crearea unei noi serii de autorulote, Coral Compact, care ofera un confort deosebit datorita unui interior proiectat intr-un mod foarte inovativ.
Un nou membru al familiei VAN s-a "n?scut" - Adria 4 Twin. Prin construc?ia sa inovativa acest model ofera 4 locuri de dormit pentru "nomazii" moderni.
În 2007, Adria Mobil a devenit proprietarul companiei spaniole Sun Roller. Principala activitate a companiei Sun Roller este produc?ia ?i vânzarea de case mobile, pe lâng? aceasta, compania mai produce si rulote ?i autorulote.
La expozitia de la Düsseldorf, Adria Mobil a introdus pentru prima dat? autorulota semi-integrata Polaris. Polaris este fabricata pe cea de-a treia generatie de Mercedes Sprinter ?i ofer? cel mai înalt standard de c?l?torie ?i confort de lux pe parcursul intregului an.
La targul de la Düsseldorf, Adria Mobil a prezentat noile modele pentru sezonul 2010, care includ 45 de ani de traditie si experienta a Adriei: - Rulota pentru toate anotimpurile Alpina 45 Edition - Matrix combin? avantajele modelelor Alcoven - ceea ce înseamn? c? este suficient de incapatoare pentru a oferi o calatorie confortabila pentru cinci persoane - cu avantajele unei autorulote semi-integrate, care sunt, mai presus de toate, aerodinamica mai buna ?i, prin urmare, consumul de combustibil mai mic ?i un design atractiv, iar caroseria si vehiculul baza se imbina in mod elegant si functioneaza ca un tot unitar. - Twin GIT ?i Compact GIT; cea mai importanta caracteristica a acestor dou? rulote este individualitatea; cump?r?torii pot alege dintre 20 de modele grafice exterioare diferite; - Noul model usor de caravana Aviva Lite, are avantajul ca greutatea sa nu dep??e?te 800 kg. Pe langa toate noile modele, am redesenat de asemenea, interiorul ?i exteriorul rulotei Adiva.
Adria Mobil a sarbatorit aniversarea a 45 de ani de existenta. Povestea brandului Adria începe în anul 1965, când prima rulota a fost conceputa si produsa. De atunci, mai mult de 500 000 de unitati - rulote, autorulote, camionete si case mobile au fost fabricate ?i vândute în întreaga Europ? si dincolo de granitele acesteia.
Premiera mondial? în cadrul Caravan Salon 2010 la Düsseldorf - Adria Sonic autorulota integrata, reprezint? a doua genera?ie de rulote integrate Adria ?i ofer? solu?ii unice ?i inovatoare in ceea ce priveste design-ul exterior si interior.
În afar? de inovatiile si imbunatatirile aduse produselor noastre, am decis sa marcam aniversarea noastr? cu o antologie "45 de ani de viata în mi?care", în care revedem vechile cataloage Adria ?i cu prezentarea unei colec?ii speciale de îmbr?c?minte pentru barbati si femei destinata activitatilor in aer liber, disponibile pe site-ul Adria (Adria Shop).
Adria Mobil a câ?tigat primul loc la "König-Kunde-Award 2011", concurs bazat pe selec?ia realizata de cititorii revistei germane Reise Mobil, fiind primul brand strain (non-german) care a primit vreodata acest tip de premiu. Adria a câ?tigat primul loc în nu mai pu?in de ?ase categorii in cadrul selectiei realizate de König-Kunde: calitate, design, raportul calitate / pre?, orientarea catre client, confortul in timpul conducerii vehiculului si confortul traiului oferit de dotarile vehiculului.
Noul venit din acest an la targul de la Düsseldorf, ca premier? mondial? este un nou model de la " Sonic family" - Super Sonic, un produs imbunatatit cu multe dotari Plus, comparativ cu Sonic. Al doilea punct forte al gamei de autorulote Adria pentru sezonul 12, este un upgrade major facut pe seria Adria Matrix cu trei game diferite de produse / pre?uri: Matrix Axess, Matrix si Matrix Supreme.
Adria Mobil a castigat si alte premii în 2012 datorita recenziilor independente facute de clienti. Adria a câ?tigat locul 1 în cadrul Konig Kunde "Regele clien?ilor" ca urmare a situarii pe primul loc al clasamentului general in segmentul autorulota tip van. Recunoa?terea de c?tre o revista de specialitate respectata in industria autorulotelor bazata pe opiniile cititorilor care sunt utilizatori de rulote este recunoa?terea suplimentar? a progresului Adria in ceea ce priveste recunoastrea produselor ?i a brand-ului.
În segmentul rulote, noua Astella Glam Edition a fost lansata si a castigat locul 1 la Premiile Europene în domeniul inov?rii pe baza votului a 12 judec?tori din industrii diferite.
2013 – La targ, Adria a primit din nou dovada ?i confirmarea c? produsele sale sunt de înalt? calitate, func?ionale ?i frumos concepute, intrucat brand-ul Adria a castigat premiul König Kunde pentru al patrulea an consecutiv, ?i respectiv, locul al treilea în total; este o selectie pentru cei mai buni producatori conform opiniei clientilor; în plus, pentru rulota Altea, Adria a câ?tigat EIM (Premiul European pentru Inovatie), care este acordat de un juriu format din reprezentan?i ai mass-media din industrie.
2014 – Odata cu debutul sezonului 2015, care a început pe 1 iulie, Adria da startul aniversarii a 50 de ani de existenta. La premiera mondial? de laTargul de la Düsseldorf vom lansa un nou model Adora (cu noua trapa panoramica ?i cu fereastra panoramic?), al?turi de un model aniversar special - Altea 4four, un nou model "proiecteaza-ti propria rulota". In cadrul programului ,,autorulota”, Adria lanseaza noua gama Sonic si Matrix pentru c? se aniverseaza 50 de ani de la infiintarea companiei în acest sezon 2015. Modelul complet integrat sau "Clasa A" a noul motorhome Sonic de la Adria a fost redesenat pentru 2015, cu intregul design interior nou creat, cu o structura inteligenta ?i cu o lung? list? de noi dotari exterioare ?i interioare, toate perfect imbinate pe noul sasiu de Fiat Ducato, impreuna cu cabina ?i cu alegerea tipurilor de motorizari. Cu posibilitatea alegereii unui sasiu Fiat sau a unuia Renault, a alegerii tipului de motorizare, a lungimii vehiculului, precum si a modului de prezentare a interiorului, noul Matrix duce versatilitatea si confortul la noi nivele. Aceasta este cel mai bun "all-rounder", o autorulota, care face totul bine, a?a c? nu este o surpriz? faptul c? o flot? de Matrix a sustinut câ?tig?torii Raliului Dakar, cea mai extrema cursa de anduranta din lume, doi aniconsecutiv, 2013 ?i 2014.
Newsletter trimite ultimele noastre noutăți și oferte speciale direct la inbox-ul dvs :
Vreau să mă abonez